Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Φιλανθρωπία με ονοματεπώνυμο

Είναι αποτελεσματική η καμπάνια της Action Aid;


Η πρόθεση του Αντώνη Κανάκη ήταν να στηρίξει την προσπάθεια της Action Aid στην πρόσκληση για ευαισθητοποίηση σε σχέση με τα προβλήματα των χωρών της Αφρικής. Πήγε στη Σιέρα Λεόνε γύρισε μία μορφή ντοκιμαντέρ, το διαφήμισε αρκετά και απ' ότι φάνηκε κατάφερε να συγκινήσει μεγάλη μερίδα του τηλεοπτικού κοινού.

Η λογική της φιλανθρωπικής εταιρείας είναι να προβάλλονται γνωστά στο ελληνικό κοινό πρόσωπα τα οποία προσπερνώντας τον σκόπελο της διασημότητάς τους θα καταφέρουν να μεταδώσουν εικόνες και συναισθήματα από ανθρώπους που ζητούν στήριξη και αλληλεγγύη. Ομολογώ πως δεν ανήκω στην κατηγορία των ανθρώπων που πιστεύουν πως η φιλανθρωπία πρέπει να έχει ονοματεπώνυμο. Εν προκειμένω όμως όταν απευθύνεσαι στο ευρύ τηλεοπτικό κοινό, ο ρόλος ενός επωνύμου μπορεί να αποδειχθεί βοηθητικός.
Ωστόσο αυτού του είδους τα ντοκιμαντέρ ελλοχεύουν δύο κινδύνους: την υπερβολική δραματοποίηση και την μετατόπιση της κάμερας από το πρόβλημα στον παρουσιαστή. Εντούτοις η απόπειρα του Κανάκη δεν πιστεύω ότι παρέκλινε ιδιαίτερα της πορείας της. Σίγουρα δεν βοήθησε η εικόνα του παρουσιαστή να πλένει τα δόντια του ή να αλλάζει τόσα πολλά t shirts, όμως είναι μικρά παραπτώματα. Αλλωστε δεν πρόκειται για άτομο συστημικό, ούτε ιδιαίτερα νάρκισσο (εξαιρώ την εμμονή με το καλογυμνασμένο σώμα του). Αν θέλουμε όμως να δούμε το αληθινό κέρδος αυτής της εκπομπής θα πρέπει να μετρήσουμε εκτός από την τηλεθέαση κι άλλα πράγματα. Οπως για παράδειγμα το τί κάνει από δω και στο εξής ο Αντώνης Κανάκης για να βοηθήσει τους συγκεκριμένους ανθρώπους ή τι κάνουν οι προκάτοχοί του; Πόσοι τηλεθεατές ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και εκτός από την κατανόηση έβαλαν το χέρι στην τσέπη; Και τέλος αν το κόστος της μεταφοράς όλων των διασήμων στη Σιέρα Λεόνε είναι υψηλότερο από το κέρδος των παιδιών που πεινάνε.
πηγή: tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου